Format: Taschenbuch|Ändern

TOP 500 REZENSENTam 8. Dezember 2011
"I believed, therefore I spoke, 'I am greatly afflicted.'" -- Psalm 116:10 (NKJV)

Jeff Kinney has done it again! He has an amazing ability to reach back into childhood to remember the perspective we all had and to revive memories of Christmas, winter, bullying, online activities, "solutions" that didn't work out so well, having to help parents, and starting little enterprises. I felt as if I were there with Greg in many cases.

Even better, his portrayal of Greg as being hapless . . . but not quite knowing it . . . is especially appealing. There's some of Greg in all of us, and Jeff Kinney obviously appreciates the naiveté while letting us all enjoy some good laughs that are almost as much at our own expense as they are at Greg's.

Finally, Jeff Kinney understands the frequent silliness of the world . . . when we "believe" in what we are supposed to believe. In so doing, there's a cautionary tale here to ask questions first.

Bravo!
am 7. Januar 2012
Das Buch (Englisch) ist für unseren 13jährigen Enkel sehr amüsant und lehrreich zugleich. Ein äußerst gelungenes Weihnachtsgeschenk! Sehr zu empfehlen.
am 20. Januar 2013
Ich habe bis jetzt alle Diary of a Wimpy Kid (Gregs Tagebuch) Bücher gelesen und es macht mir jedes Mal Spaß. Sie sind auch leicht auf Englisch zu lesen. Aber manchmal sind die neuen Bücher nicht ganz so toll wie die älteren. Deshalb nur 4 Sterne. Aber ich diese Buchreihe dennoch voll und ganz empfehlen.
am 26. Februar 2013
Ich habe meinem 12-jährigen Sohn das Buch auf englisch gekauft, in der Hoffnung, ihn zum englischen Lesen zu bewegen und es war ein voller Erfolg. Durch die Bilder sind die Texte leicht zu verstehen und als Greg-Fan hat er das Buch sehr gerne gelesen.
am 21. Juli 2015
Even if they usually are not very keen on reading, this is an absolute hit, strong recommend for kids that age.
am 2. Februar 2014
I really liked it. Jeff Kinney wrote an excellent book with a boy who always messes things up. It is brilliant