5.0 von 5 Sternen MUST READ BEFORE DIE!!!!!!!!!, 26. Juli 2013
Rezension bezieht sich auf: How to Kill a Rock Star (Kindle Edition)
I need a whole galaxy of stars!!!
Quote:
"There are still people out there who believe music is more than just something to dance to. I'm glad I got a chance to see that."

You won't need a full charged vibrator for reading this book. There are no graphical hot sex scense in it.All you need is HEART. All you need is SOUL. All you need is LOVE. All you need is BELIEVE.And maybe a bottle of wine. It is about LOVE. LIFE. HOPE. MUSIK. FATE. DESTINY. LIES AND TRUTH. PAUL. ELIZA. LORING. BANANAFISH. NEW YORK. IT IS ABOUT EVERYTHING.
I am not religious but from now on I declare it to my BIBLE.
I want to learn it by heart because I want to be able to quote the whole book!
There are so many fantastic lines, there are so many moving words, there alre so many touching thoughts in it!..
It is simply F***G BRILLIANT.
I am spechless because doesn't matter what I would say, doesn't mlatter how much I'd admire this book, you won't understand all my aloud enthusiasm and all my silent adoration if you still have not read it- JUST READ IT!.
It is not only one of the best books I have read last time, it is THE BEST BOOK I HAVE EVER READ IN MY LIFE!
I am drown in it. It is my Mariana Trench in the ocean of my feelings and I am buried there under the zillion of emotions. Deeply gratefull for all this book have done to me.
I need more wine.
Over.

5.0 von 5 Sternen Ein verdammter Juwel!, 21. Juli 2009
Rezension bezieht sich auf: How to Kill a Rock Star (Taschenbuch)
Ich bin durch den Wind, dank Tiffanie DeBartolo.

Dieses Buch lässt einen himmelhoch jauchzen, laut lachen und zerreißt einem schließlich das Herz. Mit viel Herzblut, angenehmer Bodenständigkeit, mitreißender Ehrlichkeit und gut recherchiertem Wissen aus dem Musikbusiness, schreibt sie einen modernen Roman der in New York spielt.

Sie schreibt über Eliza, einer jungen angehenden Musikredakteurin, und Paul, einem talentierten Songwriter & Sänger einer Band. Die tiefschürfende Liebe zur Musik verbindet sie auf der Stelle und die beiden verlieben sich heftig.
Als Pauls Band bei einem Majorlabel unterschreibt und er auf dem Weg ist, ein Rock Star zu werden, muss Eliza eine schmerzvolle Entscheidung treffen, nach der nichts mehr ist wie es war.

Alle Charaktere in DeBartolos Buch sind ebendies - richtige Charaktere; einmalig, verschroben, laut, leise, egoistisch, nicht fehlerfrei aber immer nachvollziehbar. Diese Personen lassen einen fühlen. Zum Lesen im Bus o.ä. sicherlich nicht empfohlen, als das ich mein Lachen und schlimmstenfalls mein Heulen runterschlucken musste. Das ließ ich dann am Kissen nachts aus. So etwas habe ich noch nie gelesen. A goddamn gem!

How to Kill a Rock Star
How to Kill a Rock Star von Tiffanie DeBartolo (Taschenbuch - September 2005)