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Erhaltene "Hilfreich"-Stimmen für Rezensionen: 62% (8 von 13)
Ort: UK
 

Rezensionen

Top-Rezensenten Rang: 3.928.805 - Hilfreiche Stimmen insgesamt: 8 von 13
Kleine Stücke von Martin Stadtfeld
Kleine Stücke von Martin Stadtfeld
0 von 4 Kunden fanden die folgende Rezension hilfreich
2.0 von 5 Sternen Ein Roboter am Klavier, 19. Januar 2009
Ich habe das c-Moll-Präludium - wohl das kürzeste Stück - im Radio gehört, das genügt! In langsamen Tempo spielt Stadtfeld alle Töne gleich laut und gleich legato, so dass man kaum von einer "Interpretation" sprechen kann. Denn wozu dient eine Einspielung, die keinerlei Strukturen noch Affekten in der Musik entdeckt, die eine maschinenmäßige Tönenreihe bleibt! Es wirkt genau wie eine Etüde für Anfänger, die noch im Konservatorium bleiben soll.

Das erste Aufführungsprinzip in der barocken Musik ist, daß unterschiedliche Töne verschiedene Rollen spielen, in Bezug auf Melodie und Harmonie sowie Rhythmus -… Mehr dazu
7 Präludien und Fugen/+Chaconne Op.117 von Renate Eggebrecht
3 von 4 Kunden fanden die folgende Rezension hilfreich
I don't know whether Ms. Eggebrecht is deaf, or has some really bizarre ideas about how to play the violin, but the plain fact is that almost every note in most of the movements here is out of tune. Sometimes you cannot even tell which note she is supposed to be playing! Because there is no-one else playing it doesn't matter how bad the tuning is... she can get away with it.
From what I can hear, Reger's preludes and fugues might be very good music, but only if played by someone who knows what a semitone, minor third, etc., should sound like.
There are other recordings of Reger solo violin music: avoid this one at all costs!
Streichquartette von Ulbrich-Quartett
Streichquartette von Ulbrich-Quartett
5 von 5 Kunden fanden die folgende Rezension hilfreich
When this disc finally arrived, I put it into my computer CD-drive and listened with cheap headphones... even with this inferior equipment, the high quality of musicianship and technique of the performers were obvious. When proceeding from Haydn and Mozart onwards, many quartets slip up on the increased technical and musical demands of Mendelssohn.
Unlike many, the Ulbrich Quartett maintain perfect intonation and rhythm in the face of the rapid tempos and virtuosic passages, and manage to combine a beautiful tone quality with the force and expression necessary for Mendelssohn's more Romantic ideas. There are no approximations or short-cuts, every note is clearly present. They do not… Mehr dazu

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